Uit de kast komen! (werksessie 3)

Sommige materialen worden vaak uit de kast gepakt, andere weinig of nooit. Onze gouden regel is: Ligt er stof op spelmateriaal? Dan is het de hoogste tijd om te wisselen. Tijdens deze sessie richt je een rijke kast in die overzichtelijk en uitdagend is voor kinderen met beredeneerd aanbod. Wat kan in een open kast, wat zet je achter de deuren? Deze sessie is inzetbaar in onder-, midden- en bovenbouw van het basisonderwijs en in de kinderopvang (kinderdagverblijf, peuterspeelzaal, BSO).

Welke stappen worden gezet in deze sessie?

  • Vooraf plannen we een telefonische intake met je.
  • We sturen de KLUSBUS©-to-do-lijst toe ter voorbereiding
  • Tijdens de uitvoering beginnen we met de theoretische kaders en inspiratie om ‘out of the box’ te denken.
  • Daarna ontwerpen we een plan van aanpak.
  • We verzamelen de materialen die in de kast horen en we sorteren ze op domeinen en niveau
  • Er worden materialen uit de bus verzameld ter verrijking van de kast.
  • Je richt zelf je kast in met ondersteuning van onze rijke-leeromgeving-expert.
  • Je leerlingen kunnen de volgende dag aan de slag met je nieuwe kast!
Data:

Op aanvraag te boeken.

Tijden:

Er is tijdens deze sessie van een dagdeel (4 uur) ruimte voor het begeleiden van maximaal vier kasten en daaruit kan inspiratie en houvast ontstaan om zo de andere kasten en hoeken aan te pakken.

Kosten: Op aanvraag

inclusief budget voor materialen uit onze Tweemonds KLUSBUS©! Deze prijs is vrij van BTW en exclusief reiskosten.

Aanmelden