Wat schuift het? (werksessie 2)
Tijdens deze sessie van een dag vormen de bestaande situatie en het beschikbare meubilair het uitgangspunt. Door te schuiven met meubilair realiseren we kleine veranderingen met groots effect en dat kan zonder grote uitgaven behoorlijk snel aangepakt worden. Deze sessie is inzetbaar in onder-, midden- en bovenbouw van het basisonderwijs, in het voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs en in de kinderopvang (kinderdagverblijf, peuterspeelzaal, BSO).
Welke stappen worden gezet in deze sessie?
- Vooraf plannen we een telefonische intake met je.
- We sturen de KLUSBUS©-to-do-lijst toe ter voorbereiding
- Tijdens de uitvoering beginnen we met de theoretische kaders en inspiratie om ‘out of the box’ te denken.
- Daarna nemen we door waar jullie tevreden over zijn, wat wensen en verbeterpunten zijn.
- We maken een plan van aanpak met behulp van een zogenaamd ‘vlekkenplan’ waarin de structuur van een normale schooldag op basis van activiteiten en inhouden, verschijnt. De ruimtes en indeling moeten functioneel en ondersteunend zijn.
- Aan de hand van de wensen en de theoretisch kaders gaan we aan de slag met het basismilieu. We gaan dan de boel verschuiven, handen uit de mouwen!
- Vervolgens besteden we aandacht aan het aanbod: per ruimte/lokaal wordt één kast of hoek uitdagend en beredeneerd ingericht. Daar kan inspiratie en houvast uit ontstaan om zelf de andere kasten en hoeken aan te pakken.
- Je leerlingen kunnen de volgende dag aan de slag in je nieuw ingedeelde ruimte!
Op aanvraag te boeken.
Er is tijdens deze sessie van een dag (8 uur) ruimte voor het begeleiden van maximaal drie lokalen/ruimtes en daaruit kan inspiratie en houvast ontstaan om zo de ruimtes aan te pakken.
inclusief budget voor materialen uit onze Tweemonds KLUSBUS©! Deze prijs is vrij van BTW en exclusief reiskosten.
