Home / Aanbod / Trajecten
In dit traject van vijf studiemiddagen staat jouw eigen werk centraal en werken we aan de hand van het stevige fundament van het EvaringsGericht Onderwijs aan een krachtige praktijk.
Voor professionals die al enkele jaren werk maken van welbevinden en betrokkenheid, interne begeleiders, zorgcoördinatoren en MT leden
Wat hebben jonge kinderen nodig om met hoge betrokkenheid en vol vertrouwen te kunnen spelen en leren? Tijdens de vijf studiemiddagen van dit traject gaan we op zoek naar antwoorden op deze vraag.
Werk maken van een betekenisvolle lees- en schrijfomgeving (groep 2-4). Door het aanbieden van betekenisvolle lees- en schrijfactiviteiten, aansluitend bij de belevingswereld van het jonge kind, kun je prachtig aansluiten bij hun nieuwsgierigheid.
Werk maken van een hoge betrokkenheid bij het rekenonderwijs door het creëren van een rijke rekenomgeving.
Tijdens deze leergang van vier bijeenkomsten gaan we werk maken van co-teaching als krachtige interventie wanneer je samen met collega’s jouw praktijk anders wilt organiseren om je aanpak te kunnen verrijken en leer je hoe je dit kunt opzetten in je eigen praktijk.
Coachingstraject op maat voor startende of nieuwe leerkrachten op scholen met een procesgerichte aanpak.
Komend schooljaar bieden we wederom vijf betekenisvolle en praktische studiedagen aan die je verder helpen in de praktijk.
Heb je al deelgenomen aan de cursus Zin in Lezen (ZIL) en krijg je er geen genoeg van? Neem dan deel aan de netwerkbijeenkomsten van ZIL. Tijdens deze bijeenkomsten ontmoet je leerkrachten die ook op de ZIL-manier werken en is er ruimte voor uitwisseling en inspiratie.
Werk maken van een hoge betrokkenheid bij het lees- en schrijfonderwijs in de midden & bovenbouw door middel van de aanpak ‘Zin in lezen’.
Betrokken blijven? Meld je dan nu aan voor de nieuwsbrief van Tweemonds!