Studiedag: Pedagogisch tact

Een goede relatie met je leerlingen maakt écht het verschil. Om een goede band te vormen met je leerlingen, is het cruciaal dat je oprechte interesse hebt in wat hen bezighoudt. Wat is betekenisvol voor je leerlingen, wat drijft hen en waar vragen ze om? Met andere woorden: wat gebeurt er aan hun binnenkant? Om daarachter te komen moet je niet alleen je best doen om kinderen te begrijpen en verstaan, maar zal je ook een blik naar binnen moeten richten: welke leraar wil ik zijn, wat zie ik als mijn pedagogische opdracht en hoe wil ik daar invulling aan geven? 

 

Deze studiedag gaat over zelfreflectie en ontwikkeling van je eigen pedagogische professionaliteit. Tijdens de bijeenkomst:  

  • Verkennen we de pedagogische en psychologische theoretische kaders (zelfdeterminatie, mindsettheorie, grondhouding van Rogers); 
  • Doen we inspiratie op uit het werk van Ferre Laevers, Toshiro Kanamori en Janusz Korczak ; 
  • Maken we werk van zelfreflectie door middel van de Theorie U van Otto Scharmer en de ervaringsreconstructie. 

 

Let op: deze studiedag is onderdeel van ons passe-partout. Door het passe-partout aan te schaffen kun je met flinke korting deelnemen aan vijf boeiende studiedagen, waaronder deze.

 

Doelgroep:

Leraren en IB-ers

Data:

ZUID: dinsdag 14 mei 2024 - NOORD: dinsdag 21 mei 2024

Tijden:

9.00 - 16.00 uur

Locatie:

ZUID: Onderwijsinspiratiecentrum De Meshallen in Wijchen - NOORD: EromesMarko-Vepa Hoogeveen

Kosten: € 200,- p.p.

inclusief lunch en digitale map met inspiratie, legitimatie en praktische documenten

Aanmelden